Verrassend origineel thriller-debuut

Bas Stange 10 april 2023
Het thriller-debuut van Jessa Maxwell is verrassend origineel. De schrijver laat ons kennismaken met de 6 deelnemers aan het programma Bake Week, dat wordt opgenomen op het klassieke landgoed van bedenker en presentator Betsy Martin. Betsy moet voor het eerst samenwerken met co-host Arche. Iets waarin ze, in verband met zijn enorm afwijkende aanpak, helemaal geen zin heeft. Ik korte hoofdstukken komen om en om de deelnemers aan het woord. Zo leren we in de loop van het boek hun achtergrond, karakter en hun rugzakje steeds beter kennen. De hoofdstukken over Betsy zijn niet in de "ik-"vorm geschreven. Daardoor blijft haar inborst een beetje mysterieus. Het boek zal liefhebbers van Heel Holland Bakt zeker aanspreken. Hoewel de baksels van de deelnemers globaal worden beschreven, loopt het water je toch in de mond. En ondertussen neemt de spanning en de nieuwsgierigheid naar het verdere verloop langzaam maar zeker toe. En hoewel het boek nooit nagelbijtend spannend wordt leest het vlot en aangenaam waarbij wordt toegewerkt naar een toch onverwacht slot.

Meer recensies van Bas Stange