Geen diepgang

Bas Stange 15 september 2023
Het leukste aan Een fatale vergissing is dat het op herkenbare plekken in Rotterdam speelt, alhoewel er ook plaatsen anders worden beschreven dan ik ze me herinner. Toch kan ik me een goed beeld vormen van de locaties en dat vind ik leuk. Over het verhaal zelf ben ik op zich ook enthousiast. De neiging om eigen rechter te spelen als de meest kwetsbare groep wordt aangevallen is herkenbaar. Dat je je daar flink mee in de nesten kan werken is duidelijk.
Over het boek en de manier waarop het verhaal wordt verteld ben ik minder enthousiast. Ik vind het vrij oppervlakkig geschreven, kan me niet goed verplaatsen in de hoofdpersonen. Ik begon me ook al vrij snel te irriteren aan de "amoureuze" ;-) delen van het boek. Deze voegen wat mij betreft niets toe en leiden alleen maar af. Helaas kan ik het boek niet meer dan "net geen" 3 sterren geven, onvoldoende reden dus om één van de andere boeken uit deze serie te gaan lezen.

Meer recensies van Bas Stange