Opnieuw heeft Lee Child een spannend en boeiend boek geschreven met in de hoofdrol Jack Reacher. Reacher is een oud-militair die ontslag heeft genomen uit het leger en nu door Amerika zwerft. Hij heeft geen vaste woon- of verblijfplaats en ook geen relatie zodat hij helemaal vrij is om te gaan en te staan waar hij wil.

In dit boek schiet hij een oude man te hulp. Hij reist met dezelfde Greyhound bus als de oude man. Reacher ziet dat iemand in de bus een oogje heeft laten vallen op het geld wat de oude man bij zich heeft. Daarom stapt Reacher ook uit als de oude man uitstapt. Hij voorkomt dat de oude man wordt beroofd maar belandt daardoor in een bende oorlog. De stad waar hij is uitgestapt wordt namelijk beheerst door twee criminele bendes, Albanezen en Oekraïners. De oude man had geld moeten lenen bij één van de criminele bendes en kan het niet terugbetalen. Reacher helpt de oude man en zijn vrouw in hun moeilijke situatie maar moet daarbij heel wat gevechten leveren met de beide bendes.

Het is een spannend verhaal waarvan je het jammer vindt dat je bij de laatste bladzijde bent aangekomen. Net als voorgaande Jack Reacher boeken zit dit boek ook weer vol met logische en daardoor ook geloofwaardige plots. Lee Child is een meester in het verzinnen van de plots en heeft een boeiende schrijfstijl. En Reacher is een held waar je heel veel sympathie voor krijgt omdat hij onrechtvaardigheid bestrijdt.

Reacties op: Dit boek leg je niet weg

Blauwe maan - Lee Child