Briljant!

biebmiepje Judith 03 januari 2019
Zo hé, wat een verhaal!! Ik moet bekennen dat ik me bij de eerste hoofdstukken wel afvroeg of het minder vaag zou worden en waar het heen zou gaan met het verhaal, want we waren al bij dag drie en Evelyn was nog steeds niet dood… Hoe moest ik de titel dan zien? Maar: het boeide me wel meteen en ik kon me de verwarring en hopeloosheid van de hoofdpersoon (van wie je op dat moment nog geen idee hebt dat hij Aiden heet) heel goed indenken. De eerste dag heeft hij geen herinneringen, maar de dagen erna houdt hij wel degene die hij maakt tijdens zijn verblijf, dus hij draagt steeds meer puzzelstukjes met zich mee.

Toen ik er eenmaal echt goed in zat en ook echt de tijd kon nemen om te lezen, lezen, lezen (je moet namelijk gewoon de tijd nemen voor dit boek, omdat het niet weg te leggen is!), vond ik het verhaal ondanks dat het best verwarrend is ook echt onwijs spannend en meeslepend! Je komt met heel veel vragen te zitten over wie te vertrouwen is, wat er allemaal gaande is en vooral: wie is de pestdokter?/ wie is de lakei?/ wie is Anna?/ wie is Aiden???
Wat een ontzettend fascinerend en tikje bizar verhaal! Je krijgt een heleboel kleine puzzelstukjes die maar heel erg langzaam in elkaar beginnen te passen. En echt pas op het einde zie je de hele puzzel voor je. Briljant gedaan! Dit verhaal had me echt heel erg te pakken, zo fijn!
(En wat zou het leuk zijn als dit boek verfilmd zou worden!)

Meer recensies van biebmiepje Judith