Hartverwarmend

Ik was al weg van de omslagafbeelding van dit boek (die overigens pérfect bij het verhaal past), dat ben ik ook van de zwart-wit illustraties binnenin! En dan met name de prachtige kleine illustraties bij het begin van ieder hoofdstuk en de prachtige omlijsting bij de verhalen van Anatoli.  (zie foto) Het geeft het boek echt iets extra's.

En dan het verhaal: WOW! Zo ontzettend meeslepend!  Er was eenmaal begonnen geen stoppen meer aan. Je leeft zo mee met die lieve Yanka en bent net zo benieuwd naar wat nou haar echte verhaal is. En het is hartverscheurend dat ze niet weet wie ze is en wat ze moet kiezen als ze eenmaal meer weet... En de vrienden die haar vergezellen op haar zoektocht zijn ook al zo fantastisch! Huiswezel Muizenval bijvoorbeeld, is grappig en ontzettend moedig (en een tikje arrogant), of het Huis op Kippenpoten; ook al zo'n geweldig lief, behulpzaam en grappig personage! Je zult ze gegarandeerd allemaal in je hart sluiten.
Het meisje dat met beren praatte is een hartverwarmend sprookjesachtig verhaal, het heeft me compleet betoverd. Ik heb onwijs zitten genieten van dit mooie verhaal en zat zelfs met tranen in mijn ogen af en toe.

Meer recensies van biebmiepje Judith