Pareltje

Zoals ik al merkte in De Muizen weet Lenneke Westera dingen die eigenlijk helemaal niet kunnen op zo’n manier neer te zetten dat je het gewoon voor waar aanneemt! Natuurlijk kan een klein jongetje een kameel helpen ontsnappen uit de dierentuin en natuurlijk weet hij hem terug naar de woestijn te brengen. Echt geweldig geschreven.

Het verhaal is niet alleen kort maar (heel) krachtig, de zinnen die gebruikt worden zijn dat ook. Daardoor is het goed leesbaar voor jonge lezers én het leest erg fijn en vlot. En iedere zin kwam ook nog eens heel erg bij me binnen.

Kameel weet het zeker is een prachtig en heel ontroerend verhaal over eenzaamheid, verdriet, verlies, vriendschap en afscheidnemen. De onwijs mooie, levensechte en dromerige illustraties van Peter-Paul Rauwerda passen perfect bij het verhaal en geven er nog een extra dimensie aan.
Kortom: echt een pareltje van een kinderboek dit!

Meer recensies van biebmiepje Judith