De nachtmerrie van iedere ouder

Boekenbarones 10 maart 2024
Marisa Kuijk won met 'Waan' de lentekriebels schrijfwedstrijd. En dat lijkt terecht!
Ik ken niet alle andere verhalen, maar met dit verhaal laat Marisa zien grote potentie te hebben als thriller schrijfster.

Misschien wel de ergste nachtmerrie van iedere ouder. Je kind kwijtraken. En dat is precies wat hoofdpersoon Saar gebeurt in dit verhaal. Haar relatie zit in een crisis, haar vriend Tom is nooit thuis. En als hij thuis is heeft hij alleen maar oog voor hun dochter Lotte en ziet hij Saar nauwelijks staan.

Op advies van een relatietherapeut gaan ze samen naar een vakantiepark, maar Tom piept er alweer snel tussenuit vanwege een noodgeval op zijn werk. Als Saar samen met Lotte bij het zwembad is en ze 1 seconden haar hoofd omdraait is Lotte verdwenen...

De zoektocht naar Lotte begint, maar wat moet Saar doen als de politie haar begint te verdenken?

Het verhaal leest soepel en vlot en is geschreven vanuit het perspectief van Saar.
Enkele passages die voorbij komen zijn tevens vanuit het perspectief van de dader geschreven. Ik vind een meervoudig perspectief altijd prettig om te lezen, en ook de korte hoofdstukken maken dat je door het verhaal heen vliegt. De spanning zit er goed in, en het plot is goed bedacht.

Met een klein uurtje leestijd is dit een perfect tussendoortje voor als je weinig tijd hebt maar toch een goed verhaal wilt lezen. Ik ben dan ook erg benieuwd waar de schrijfster in de toekomst nog meer mee zal komen.

Meer recensies van Boekenbarones