De schaduwkant van social media

Boekenbarones 04 april 2024
Waar is Ivy – Inge van Prooijen

Lizzy merkt dat ze de zorg voor haar dochter soms maar lastig kan combineren met haar werk. En als ze op een avond hier een eerlijke post over maakt is deze blijkbaar viraal gegaan voordat ze de volgende ochtend wakker is geworden. Ze krijgt meteen van meerdere agentschappen een voorstel om ‘momfluencer’ te worden. Ze denkt er even over na, maar besluit om er dan voor te gaan. Want hoe makkelijk is het om vanuit thuis geld te kunnen verdienen?

Maar aan alle mooie dingen zit vaak ook een keerzijde. Op een gegeven moment stroomt haar inbox namelijk vol met nare berichten en bedreigingen. De moeder maffia duikt er bovenop, en dat zorgt ervoor dat Lizzy begint te twijfelen of ze wel de goede keuze heeft gemaakt.

Als op een middag blijkt dat Ivy niet meer veilig in haar bedje ligt stort Lizzy’s wereld in.

Het verhaal wordt verteld vanuit het heden en het verleden. Deze afwisseling zorgt ervoor dat we steeds meer te weten komen over de wereld rondom Lizzy en Ivy. En er worden meerdere lijntjes uitgegooid over de mogelijke reden van de verdwijning van Ivy.

De spanning en de vaart zitten er beide goed in wat maakte dat ik in no-time door het verhaal heen ben gevlogen. Ik ben er zelfs wat later voor naar bed gegaan omdat ik te nieuwsgierig was over hoe het af zou lopen.

Een absolute aanrader dus!

Meer recensies van Boekenbarones