Geweldig (muziek)boek

boekenbeschrijfster 05 februari 2020
Op elke pagina van ‘Paco en de fanfare’ komt Paco voorbij en ontdekt hij een nieuw geluid uit het circus. Dat zijn met name geluiden van muziekinstrumenten, maar je hoort ook een aantal andere geluiden. Op elke pagina zit een soort drukknopje om het geluidje te horen. Als je kindje nog jong is (onder de drie jaar), moet hij/zij wel vrij hard drukken om de geluiden te kunnen horen. Maar gelukkig kun je dan als (groot)ouder een handje helpen.

Naast het luisteren naar de geluiden zit er ook een klein verhaaltje in het boek. Dit zijn korte teksten, waarin vooral het desbetreffende muziekinstrument wordt genoemd. Het is een mooie eerste kennismaking met muziek en muziekinstrumenten. Op de allerlaatste pagina staan alle geluiden bij elkaar en kun je je favorieten nog eens extra luisteren. Ons zoontje ‘leest’ de Paco-boeken graag met ons en beweegt lekker mee op de liedjes. Sommige geluiden werken zelfs heel rustgevend voor hem. Ideaal!

Meer recensies van boekenbeschrijfster