Moeilijk om in het verhaal te blijven

boekenbeschrijfster 05 februari 2020
De flaptekst van ‘Tranen met Job’ beloofde een spannende en boeiende thriller. Helaas bleek dit debuut van Karel Demoet mij niet voldoende te kunnen boeien. Dat kwam met name door de vele personages én door de verschillende verhaallijnen. De auteur neemt de moeite om de personages en hun rol binnen het verhaal uit te leggen. Doordat er zoveel mensen en situaties voorbij komen, zag ik in eerste instantie door de bomen het bos niet meer. Regelmatig bladerde ik terug om te kijken wie wie ook alweer was. Daardoor werd ik vaak weer uit het verhaal gehaald.

Pas ruim over de helft van het boek werd steeds duidelijker wie welke rol nu in het verhaal had. Zeker bij de ontknoping bleek dat Demoet een interessant plot heeft uitgewerkt. Alles kwam op het einde mooi samen en alle vragen die je tijdens het gelezen hebt gekregen, kregen een antwoord. Doordat ik gewoon niet goed aan de personages kon wennen, kwam ik niet lekker in het verhaal, raakte ik soms de draad kwijt en heb ik het boek af en toe weggelegd om even iets anders te gaan. ‘Tranen van Job’ was jammer genoeg niet mijn soort thriller.

Meer recensies van boekenbeschrijfster