Ietwat vlak boek

boekenbeschrijfster 09 september 2019
Na het lezen van de flaptekst van ‘Uit het dagboek van Grace’ ben je benieuwd naar het verhaal van Grace. Welke gevolgen heeft haar onenightstand met haar collega? Met welk schuldgevoel loopt ze rond? Waarom heeft ze een gespannen band met haar familie?

Helaas wist Ciara Geragthy mij niet mee te nemen in het verhaal. Op zich gebeurt er van alles in het boek, maar ik had niet veel met het hoofdpersonage Grace. Ze lijkt soms vreemde keuzes te maken, die ik niet goed begreep. Als lezer wil je haar af en toe even wakker schudden dat ze wat meer aan zichzelf zou moeten denken. Je bouwt niet echt een band met haar op, waardoor je het boek gemakkelijk even weglegt. Dat is jammer. Het liefste word je helemaal meegesleurd in het verhaal en wil door blijven lezen totdat je de laatste bladzijde hebt gelezen.

Op het einde van het boek heeft Geragthy nog wel een mooie en bijzondere scène in petto voor haar lezers, maar dat neemt helaas niet weg dat ‘Uit het dagboek van Grace’ verder een ietwat vlak boek blijft. Dit verhaal was jammer genoeg niet aan mij besteed.

Meer recensies van boekenbeschrijfster