Eerlijk, naakt en rauw

Boekleven 08 juni 2021
Eigenlijk is 'Van het hart' een verhaal over Mies. Over haar rouwverwerking en de gevoelens waar zij mee om moet zien te gaan. Alle andere personages, zelfs haar zoon Willem, zijn er enkel ter ondersteuning van het verhaal van Mies. Dat wil niet zeggen dat zij minderwaardig zijn, Van der Krabben weet hen, ondanks hun summiere rol, heel stevig neer te zetten. Knap!

Het verhaal is eerlijk, naakt, rauw. Van der Krabben windt er geen doekjes om, maakt het niet mooier dan het is. Juist dat geeft zo goed weer hoe moeilijk het is om verder te gaan na zo’n verlies. In het geval van Mies gaat het om verder kunnen gaan na de plotselinge dood van haar man en het terugvinden van zichzelf. Wie is zij? Wat vindt zij belangrijk en welke keuzes maakt ze nu ze alleen is? Het is bijna alsof Mies zelf je toestaat dit gedeelte van haar leven met haar mee te kijken, haar verhaal voelt levensecht.

Mijn gehele recensie vind je op boekleven.nl

Meer recensies van Boekleven