Regency met een tikje fantasy

Bookdustfaerie 24 april 2024
Niamh, een naaister met magisch bloed, wordt gevraagd om de kledij van het prinselijk huwelijk tussen prins Christopher en lady Infanta Rosa te verzorgen, en reist van het minderwaardig geziene Machland af naar Avaland, waar de koninklijke familie zich bevindt.
Maar eens daar aangekomen, ziet ze dat niet alles is zoals ze had verwacht. De adel vermaakt zichzelf met overdadige feesten en events, terwijl er onrust heerst onder de lagere klassen. De bruidegom, prins Christopher 'Kit' Carmine is arrogant, opvliegend en wordt tegen zijn zin als pion gebruikt in een verstandshuwelijk.
Maar wanneer Kit en Niamh uiteindelijk toch dichter naar elkaar toe groeien, verandert hun ongewone vriendschap in iets anders... Tot een roddelkrant dit onder de aandacht brengt en Niamh wordt meegesleurd in de politieke spelletjes van Avaland.

Ik moet eerlijk toegeven dat ik eerst niet goed wist wat te denken van dit boek. Het was een fijn verhaal, erg zacht (een beetje zoals Emily Wilde's Encyclopedia of Faeries), tweederde van het boek is ideaal voor alle regency liefhebbers en bevat enemies to friends to lovers, flauwvallen door het gebruik van teveel magie, forbidden romance en nog veel meer. Het tempo is erg traag, maar zonder te slepen.

Het boek sluit af met het geplande huwelijk, en daar gaat alles ineens erg snel. Alsof er een maximum aantal pagina's was en er nog erg veel moest gebeuren en dat werd dan maar in die laatste 20 pagina's gepropt. De oplossingen voor alle problemen zijn wel erg gemakkelijk en dat zet een beetje een domper op het anders wel aangenaam verhaal.

Ook een aanrader voor lezers die niet erg van smut houden, er is wel het een en ander aan de gang, maar er wordt gebruik gemaakt van fade to black en als het toch beschreven wordt is alles erg netjes verwoord en weinig gedetailleerd.

Meer recensies van Bookdustfaerie