Een verhaal boordevol vriendschap, magie en avontuur!

Deze meeslepende YA fantasy neemt je mee in de voetsporen van Gydeon, Bras en Enelle in hun queeste om de Duisternis uit Eticlea te verdrijven. Een verhaal boordevol vriendschap, magie en avontuur!

Gydeon is een 20-jarige leerling-magiër die plots met zware verantwoordelijkheden komt te zitten, nadat hij de opdracht krijgt van de Hoge Raad van Magiërs om Sarynthe, een Hogere Demon uit Eticlea te verdrijven. Zijn vrienden Bras en Enelle vergezellen hem op zijn reis, en al snel leert het drietal wat de gevolgen zouden zijn als ze in hun queeste zouden falen. Elk van hen moet in het diepste van hun kunnen tasten om de zoektocht tot een goed einde te brengen.

Dit was een zeer aangenaam verhaal om te lezen. Misschien een rare verwoording, maar ondanks de soms donkere gebeurtenissen, vond ik het een erg cozy verhaal. Een groep vrienden die de wijde wereld in trekken om een queeste te voltooien, en hun gezelschap breidt om de zoveel tijd uit? Ik had meteen een LOTR gevoel en dat bedoel ik uiterst positief.
Katie Vance heeft daarnaast ook een zeer beeldende schrijfstijl waardoor je je meteen in de velden van Kamlor of het bos van Whysalia waant.

Gydeon, Enelle en Bras maken in dit eerste boek allen een mooie evolutie door. Van schuchtere, soms onzekere jongvolwassenen groeien ze in de rol die ze opgedragen kregen en tegen het einde van dit boek staan ze zoveel sterker in hun schoenen. Mooi om te lezen!

Deze YA Fantasy heeft het allemaal: vriendschap, magie, mythische wezens, sterke vrouwen en verfijnde humor (grote van van Grote en Kleine Shian), maar behandelt evengoed donkerder thema's als discriminatie, verlies van dierbaren enz.

Meer recensies van Bookdustfaerie