Een échte Schot in de Roos!

Bookdustfaerie 22 maart 2024
Floor is een jonge documentairemaker die door omstandigheden waar je tenen door ergernis van zullen krullen, opgezadeld zit met de taak om een documentaire te maken over de zoektocht naar haar eigen vader. De vader die haar en haar moeder heeft laten zitten en naar Schotland vluchtte toen ze nog erg jong was.

Maar Floor doet waar ze goed in is en voor ze het weet staat ze met haar voeten op Schotse grond. Helaas heeft ze geen rijbewijs, maar dat is waar de knappe Owen in het verhaal komt. Floor weet muziekrecenseur Owen te overtuigen haar het land rond te rijden, op zoek naar haar vader, in ruil voor een interview met de man.

Dat is de opzet van het verhaal en meer hoef je niet te weten om te begrijpen dat dit het scenario is van de ideale romcom.
Floor en Owen reizen in zijn klein gammel camperbusje (hello forced proximity!) en komen in allerlei situaties terecht, waardoor ze frustraties op elkaar uitwerken, maar ook elkaar beter leren kennen en... hoe kan het ook anders, dichter naar elkaar toegroeien.

Verwacht je aan heimelijke lachjes, gegiechel, schoppende voeten en ingehouden kreetjes. En dan heb ik het over jou, want als lezer geniet je van de eerste tot de laatste pagina van deze heerlijke feelgood!

Een aanrader voor de romance liefhebber!

Meer recensies van Bookdustfaerie