Vreselijk romantisch

Books and Blogs 23 juni 2020
Afgelopen weekend  las ik het e-book sprakeloos verliefd  uit. Ik kon niet zo vaak lezen als ik wilde want ja, ik lees op een tablet en of ik nu wil of niet … die moet ik nu eenmaal delen met de jongste. Maar goed, in sprakeloos verliefd maak je kennis met Skylar. Ze is gebroken, dakloos en kwaad wanneer ze bij haar moeder aanklopt, die sinds een tijdje een nieuwe vriend heeft. Maar vooral heel erg kwaad. Zonder dat ze het wil, wordt ze opgenomen in haar moeders nieuwe, roerige gezin. Het is maar tijdelijk, houdt ze zich voor, tot ze iets voor zichzelf heeft gevonden. Maar naarmate de dagen verstrijken, begint ze steeds meer te beseffen hoe eenzaam ze is geweest. Vooral wanneer ze Jesse beter leert kennen, de intrigerende en op het eerste gezicht vreemde zoon van haar moeders vriend. Met wie ze de zolder moet delen. En een badkamer.

En bij wie ze zich werkelijk geen seconde normaal kan gedragen. Liefde toelaten is niet makkelijk als je doodsbang bent om iemand kwijt te raken, maar als ze weer gelukkig wil worden, zal Skylar toch echt haar angsten moeten overwinnen.

Personages en schrijfstijl :

Kenmerkend voor de boeken van Emma Anna zijn haar vlotte schrijfstijl en de sterke

- vaak onafhankelijke -  persoonlijkheden in het verhaal. Ook nu maken we kennis met twee sterke persoonlijkheden in de hoofdrol.

Skylar red zich wel. Ze  kan prima voor zichzelf zorgen en heeft niemand nodig. Ze doet het al zo lang alleen. Maar wat ze niet beseft is dat ze eigenlijk  haar boosheid inzet om iedereen op veilige afstand te houden.

Jesse wordt vaak onderschat of ingezet als rebound. Wat de mensen om hem heen niet lijken te beseffen is dat Jesse ondanks zijn onzekerheden juist heel goed weet wat hij wilt en hoe hij dat wilt bereiken. Hij moet alleen niet zoveel rekening met anderen houden.

David is een broer van Jesse en een ijsbreker. Hij laat skylar in haar waarde en betrekt haar in hun leven zodra hij maar een kleine ingang bij haar voelt. Hij laat duidelijk merken waar ze te ver gaat maar is ook vergevingsgezind.

Luna is een vriendin van de broers. Ze is de rots van de vriendengroep. Je gaat naar Luna toe voor raad of advies en je mag haar schouder gebruiken om op te huilen.

De kennismaking en eerste ontmoetingen tussen Skylar en Jesse verlopen uitermate gênant en stroef. Ze  lieten me meer dan eens hardop lachen want ja, of je nu wilt of niet, wanneer je een zolder en een badkamer deelt dan kom je elkaar nog eens tegen. Als je wilt weten wat acute diarre, piemelvel en swaffelincidenten met elkaar gemeen hebben raad ik je aan om meteen te beginnen met lezen.

Wanneer je als samengesteld gezin in één huis gaat wonen zou je zomaar een stiefzus als Skylar kunnen krijgen. Dat maakt het verhaal erg realistisch.

Je leeft met de personages mee, je voelt hun liefde, het aftasten, de irritaties en de onderlinge struggles. Oh boy, die voel je echt . Ieder hoofdstuk kruipen ze steeds een beetje meer in je hart.

conclusie :

Sprakeloos verliefd is een bruisend en vreselijk romantisch verhaal dat me hardop liet lachen terwijl het me soms diep ontroerde. Zo’n verhaal waar je achteroverleunend aan begint en je hardop laat lachen. Zonder dat je het zelf doorhebt veer je langzaam omhoog om vervolgens voorover leunend te eindigen met de tranen van ontroering. Genietend van het feit dat je een prachtig liefdesverhaal mocht aanhoren.

Meer recensies van Books and Blogs