Verslavend

Books and Blogs 22 augustus 2021
Dit boek is geschreven voor iedereen die even wil ontsnappen.
Wanneer je het boek openslaat vindt je een QR-code met een hele fijne playlist dat je direct in de juiste sfeer brengt. Luisteren tijdens het lezen kan ik van harte aanbevelen.
In deze erotische roman / new adult zijn de expliciete scènes, zoals je die van Emma Anna mag verwachten beeldend, rauw, direct en op sommige momenten schokkend.
Dit in combinatie met het gedrag van bepaalde bandleden maakt dat Hartendief een waarschuwing én een leeftijdsindicatie van achttien jaar heeft. Hartendief is in dat opzicht heftiger dan Emma’s voorgaande new adults en daar moet je wel tegen kunnen.
Toch heeft de erotiek niet de overhand. Dat gezegd hebbende gaan we even kort inzoomen op de personages.
Artemis, Amon en Jurre dragen een flinke rugzak met zich mee. We krijgen een beknopte backstory. Desondanks is er naast alle luchtigheid wel weer een diepere laag in het verhaal te vinden en weten de karakters te boeien. Emma Anna weet hoe ze de aandacht van haar lezers vast kan houden. De spanning zit er meteen vanaf het eerste hoofdstuk in.
Amon is niet vies om zich allerlei privileges toe te kennen. Hij heeft een beheersmatige beschermingsdrang ontwikkeld voor Artemis, dat uiteraard enkel geldt wanneer dit voor hem het beste uitkomt.
Artemis probeert steeds aan de verwachtingen van een ander te voldoen. Ze is de zorgzame pleegdochter, het volgzame zusje en een hardwerkende stagiair ook al is de apotheek een vreselijke werkplek.
En Jurre lijkt niet los te komen van zijn verleden. Hij neemt zich voor om het vanaf nu allemaal anders aan te pakken maar lijkt toch steeds de verkeerde keuzes te maken.
Hartendief is het eerste deel van een driedelige serie. Het vervolg Rovershart komt in oktober uit maar is binnenkort te pre-orderen via Emma Anna.

Hartendief heeft alle basisingrediënten voor een verslavende en toxische cocktail in een Rock and Roll setting.

Meer recensies van Books and Blogs