indrukwekkend origineel.

Books and Blogs 21 oktober 2021
We beginnen meteen met een zwaar thema want na de dood van haar tweelingbroer Xavier veranderd Kayla in een zombie. Op een dag krijgt ze een bijzondere kans. Een mogelijkheid die haar broer nooit meer gekregen heeft ; zijn wereldwensen uit laten komen.

De invulling van de wensen heeft Manon op een levendige, grappige en originele manier vorm gegeven.
Liefde voor muziek is kenmerkend voor de auteur. Ditmaal heeft zij dit gecombineerd met basketbalwedstrijden en cheerleaders. Daardoor krijgt Port Brighte een lichte higschool setting.
Wens voor de wereld heeft mooie en diepgaande scenes waarin een vleugje geheimzinnigheid is verweven. Dit maakt dat je door blijft lezen tot je antwoorden krijgt.

De dynamiek binnen de vriendengroep is realistisch en herkenbaar voor de setting waarin dit verhaal zich afspeelt. Iedereen kent wel een Charlie, Travis of Oliver.
Xavier en Kayla laten zien dat er niet veel nodig is om mensen in beweging te krijgen zolang je het om de juiste redenen doet.
Ook ik heb nagedacht over mijn wens voor de wereld.
Ik zou wensen dat iedereen zijn hart open durft te stellen zodat de wereld voor iedereen een stukje mooier wordt.

Meer recensies van Books and Blogs