Brief van leonie

Books and Blogs 19 september 2019
Van Onno van Gelder Jr. mocht ik zijn boekje Brief van Leonie ontvangen.

En de ontvangst was geheel in stijl van zijn kortnovelle.

Met sierlijk geschreven  letters lag er een mooie envelop op de deurmat.

Post zoals je post hoort te krijgen. De envelop gaat ook niet meer weg want ik vindt dat het hoort bij de beleving van het boekje.

Brief van Leonie is dus geschreven door Onno van Gelder Jr. en uitgegeven door

Ambilicious Breda | Kalmthout uitgever van verhalen. Nog zo'n tof detail want Kalmthout is mijn geboorte plaats.

Het boekje is een eerste in een reeks van tien. Ze zullen allen dezelfde look krijgen, alleen de dikte zal verschillen.

Inhoudelijk zullen ze zeer verschillend zijn. Andere personages, thema's en verhalen.

Het verhaal speelt zich af in Oostende medio 1928.

Leonie Matton schrijft een brief aan Theo Vanbockstael.

Zij verteld daarin wat de Groote Oorlog betekende voor haar man.

Hoe de vreugde die zij had voor zijn thuiskomst werd verscheurd door zijn verdriet.

Ze vraagt aan Theo of hij haar man een bezoek kan brengen.

Theo is diepgeraakt door de woorden van Leonie. En denk weemoedig terug aan de periode waarin hij de bediende was van officier Arthur Matton. Eindelijk kan hij zijn laatste uren van de Groote Oorlog verwoorden.

In prachtige verwoording geeft deze kortnovelle een weergave van de diensttijd tijdens de Groote Oorlog.

Ik ben zeer benieuwd naar het vervolg van deze reeks.

Meer recensies van Books and Blogs