Een boek om te ervaren.

Books and Blogs 07 december 2020

Door naar de ervaringen van anderen te luisteren of daarover te lezen kun je je bewust gaan worden van je eigen gedrag, je patronen, je uitvluchten. Daarom las ik het boek van Iris Schlagwein. In 2018 schreef Iris al een boek genaamd thuis zonder huis.
In dit boek vertelt Iris hoe ze langzaam maar zeker alles wat haar in de weg zat los liet.  Oude spullen, relaties, oordelen, verwachtingen. Op die manier kwam ze steeds dichter bij ultieme rust, vrijheid en geluk. In vlieg vrij borduurt ze hierop verder.

Vlieg vrij is absoluut geen boek waarin Iris je gaat vertellen wat je volgens haar zou moeten doen. Ook beloofd ze geen formule voor een gelukkig(er) leven.
Nee, Iris vertelt in drie delen heel openhartig over haar eigen zoektocht om dichter bij zichzelf te komen.
Ze neemt je mee op haar reis, geeft voorbeelden en maakt gebruik van prachtige metaforen. Daardoor ga je vanzelf over je eigen handelen nadenken.
En dat is precies wat ik tijdens het lezen ging doen.
Dit boek heb ik niet alleen gelezen, dit boek ben ik gaan ervaren.

Meer recensies van Books and Blogs