Graphic novel

Booksanddrawings_ 18 december 2023

In Araya volg je de gelijknamige Araya die na de dood van haar vader geen andere optie ziet dan bij haar moeder te gaan wonen in Thailand. Daar gaat ze op zoek naar zichzelf in een land dat haar compleet vreemd is, waar ze de taal niet spreekt en geen vrienden heeft. Tot ze Mariko ontmoet, die haar meesleurt in de ondergrondse jongerencultuur van het bruisende Bangkok.

Het verhaal is vlot en humoristisch geschreven. En zo past de de tekenstijl van Christina de Witte perfect bij het verhaal, zo krijg je door de illustraties een goed beeld van de gedachtes en gevoelen van Araya wat erg knap gedaan is.

Ook worden er in dit boek verschillende heftige thema’s besproken, ook deze thema’s worden op een mooie manier verwerkt in het verhaal en de illustraties. Waardoor het niet te zwaar is maar wel een indruk achterlaat. Maar zo worden de heftige onderwerpen ook afgewisseld met luchtige en humoristische momenten.

Dit (e-) boek mocht ik ontvangen als recensie exemplaar van de uitgeverij in ruil voor een eerlijke recensie,bedankt hiervoor!

Meer recensies van Booksanddrawings_