Lang leve de keizer

Booksanddrawings_ 23 januari 2024

In Lang leve de keizer volg je de zestienjarige Usiu. Zij leeft in de wereld Xaphan waar magiërs als een bedreiging worden gezien, en waar iedereen die op hun zestiende magische krachten ontwikkelen worden opgespoord en worden meegenomen naar een heropvoedingskamp. Zo ontdekt ook Usiu dat ze magische krachten heeft en gaat vrijwillig mee naar een heropvoedingskamp.

Toen ik voor het eerst over dit boek hoorde was ik meteen al erg geïnteresseerd zeker omdat het een boek is met aro-ace representatie, en omdat ik nog niet eerder een boek met aro-ace heb gelezen was ik meteen nieuwsgierig.

Hoe de magie in deze wereld werkt is heel interessant en goed over nagedacht. Ook is de magie uitgebreider dan elementenmagie zo kunnen magiërs bijvoorbeeld ook in voorwerpen veranderen wat een originele twist aan het verhaal geeft.

Ook leest het boek vlot door de vele spannende gebeurtenissen die achter elkaar doorlopen,waardoor je blijft lezen en je geïnteresseerd blijft naar wat er nog meer gaat gebeuren.

Daarom geef ik “Lang leve de keizer” van Britt Zwijnenberg ***** sterren!!

Dit (e-) boek mocht ik ontvangen als recensie exemplaar van de uitgeverij in ruil voor een eerlijke recensie,bedankt hiervoor!

Meer recensies van Booksanddrawings_