Helaas niet het boek voor mij

bookstamel 06 januari 2020
De cover van het boek daar is echt niks mis mee . De cover is heel mysterieus en trok gelijk mijn aandacht . Na het lezen van de flaptekst dacht ik dit is helemaal het boek voor mij in een genre wat ik graag lees . Een beetje fantasy een beetje Mysterieus met een verwijzing naar de legende van de selkies . Ik keek er heel erg naar uit om meer te leren over die legende en er achter te komen welke connectie Nimue en Arthur hebben met de geesten en de andere wereld .

Maar waarom had ik dan zeker in het begin zoveel moeite om in het boek te komen ? Dat is een vraag die ik mezelf regelmatig heb gesteld . Ik denk vooral dat het komt doordat ik niet goed een idee kreeg van welke kant het verhaal op wilde en waar het zich nou afspeelde want zaten we nu in het verleden , de hedendaagse tijd of toch in de toekomst ? Daarnaast miste ik in het verhaal toch wel wat Arthur nu zo bijzonder maakte ik dacht dat dit in het boek wat meer aan bod zou komen . Maar eigenlijk draaide het boek vooral om Nimue en haar gave en dat vond ik soms wel jammer . Daarnaast kwam het boek voor mij wat langzaam op gang . Want toen ik eenmaal wat verder in het boek was en Arthur en Nimue opzoek gingen naar hun moeder werd het langzaam aan steeds interessanter . Wat ik wel super goed aan het boek vond waren de brieven ( dagboek ) van de moeder van Nimue via waar we toch langzaam aan steeds meer ontdekte over de gave van Nimue . Ook de band tussen broer en zus vond ik erg mooi om te zien . Want alhoewel ze veel mee maakte bleven ze wel bij elkaar en elkaar steunen . De verwijzingen naar de legendes zijn op zich ook wel heel mooi omschreven maar soms werden we er iets teveel mee overladen ofzo was het teveel door elkaar .

Meer recensies van bookstamel