Mooi Verhaal

bookstamel 20 maart 2020
De cover van Drakenvlucht is enorm mooi. Het groen springt goed in het oog en het past perfect bij het verhaal. Ook de titel is enorm passend en goed gevonden. Als je het boek hebt gelezen dan weetje waar ik het over heb.

Oke tijd om naar het boek zelf te gaan. Het nog jonge blauwe waterdraakje Elliot word tijdens zijn eerste drakenvlucht door de gemene Nachtelfen uit de lucht geschoten. Arhtidan en Eyowine vinden het jonge draakje en maken het hun missie om dit draakje weer naar huis te brengen.

Elliot het waterdraakje heeft echt gelijk mijn hart gestolen ze is een beetje naïef en onzeker. Ze is bang dat ze nooit meer thuiskomt en haar vrienden vermoord zijn door de nachtelfen. Maar toch is Elliot ook enorm sterk en veerkrachtig ze heeft een grote wilskracht. De groei die Elliot mee maakt is heel mooi en bijzonder.

Boself Arthidan is een stoere elf met een hoge rang. Hij houdt van het avontuur maar hij houdt ook van regels. Zijn beetje rebelse en stoere vriendin Eyowine een sneeuwelf is wat dat betreft echt het tegen over gestelde ze vullen elkaar aan als ying en yang en samen lijken ze onoverwinnelijk of dat ook zo is daar moet je zelf achter komen in het boek.

Het verhaal is op zich goed opgebouwd. Er zit voldoende spanning en avontuur in. Daarnaast komen er leuke fantasie elementen in voor en leest het gewoon lekker vlot weg. Hoewel er wel het een en ander word verteld over de draken en de elfen en hun geschiedenis had dit van mij nog wel wat meer gemogen. Vooral wat meer over hoe Eyowine en Arthidan bij elkaar zijn gekomen en waarom de elfen wereld zo verdeeld is. Aan de andere kant heb je de draken die ik ook echt wel iets beter had willen leren kennen.

Al met al is dit boek prachtig en ligt het helemaal in mijn straatje. Door de kleine minpuntjes krijgt het boek van mij een mooie 8,5

Liefs, Melanie

Meer recensies van bookstamel