Een prachtig debuut

bookstamel 11 juni 2020
Veel belovend debuut.

Titel: Familiegeluk Auteur: Barbara Sevenstern Uitgeverij: De Crime Compagnie Genre: Thriller Cijfer: 8

Hier gaat Familiegeluk over:

Samen met haar jeugdliefde leidt Lisette een rustig bestaan in Den Haag. Hier komt echter een abrupt einde aan als haar moeder overlijdt. Ze blijkt al jaren een groot geheim met zich mee te dragen. Met als enige aanwijzing een oud adresboekje gaat Lisette op zoek naar de waarheid. Stukje bij beetje ontrafelt ze de geheimen die haar familie liever verborgen had gehouden…
Familiegeluk is een feelgood thriller over familiebanden en de allesbepalende behoefte aan erkenning.

Dit vind ik van Familiegeluk:

Laat ik beginnen met de cover. Hoewel ik deze prachtig vind om naar te kijken. Dacht ik in het begin niet gelijk aan een thriller. Het gaf me meer een romantisch gevoel. Als je echter het verhaal hebt gelezen dan weet je hoe treffend deze cover is. De titel had gelijk al mijn interesse gewekt, familiegeluk kan namelijk op vele manieren geïnterpreteerd worden.

Dan het verhaal zelf. Barbara Sevenstern wist mij vanaf de eerste bladzijdes enorm mee te slepen. Ik leefde ontzettend mee met Lisette. Lisette is in mijn ogen een beetje een volger het brave meisje van de klas die alles wel best vind. Haar jeugdliefde daarin tegen jeetje wat een kwal vond ik dat. Vanaf het aller eerste moment vond ik hem niet echt vriendelijk een beetje onverschillig. Lisette maakt in dit verhaal een ontzettende groei door als ze zich vastbijt in de familie geschiedenis.

Het verhaal word goed beeldend verteld zonder in teveel details te treden. Eigenlijk wil je het hele verhaal lang het mysterie van het familie geheim oplossen. Echter werd ik regelmatig op het verkeerde been gezet. Plottwisten is dan ook iets waar deze debuterende auteur erg sterk in is. Op het eind vond ik het verhaal ook erg spannend. Van mij hadden er in het midden van het boek iets meer spannende momentjes in mogen zitten.

Voor mij heeft Barbara Sevenstern laten zien dat ze een nieuwe auteur is die het nog ver kan gaan schoppen. Als je al zo’n sterk debuut weet neer te zetten dan kan het vanaf hier alleen nog maar beter worden.

Familiegeluk krijgt van mij een mooie 8

Heel veel liefs, Melanie