Deze geest laat je niet los!

Jaap zijn vriend Pieter verongelukt op weg naar huis na een avondje stappen in Katwijk. Omdat Jaap zijn vriend niet kan en wil missen probeert hij de geest Pieter op te roepen met een Quijabord. Zijn vrienden John en Dirk merken al snel dat Jaap zich vreemd gaat gedragen. Wanneer zij zelf ook vreemde gebeurtenissen meemaken die naar Jaap lijken te verwijzen beginnen zij zich echt zorgen te maken. Samen met hun vriendinnen Maartje en Deborah proberen zij erachter te komen wat er met Jaap aan de hand is. Ze willen wel helpen maar Jaap laat dit niet toe. Jaap trekt zich steeds verder terug, wil niets met hen te maken hebben tot hij op de begrafenis van Pieter volledig instort. Nu moet er hulp komen maar is het niet al te laat?

Ik ontmoette Mark van Dijk op het Thrillerfestival in Zoetermeer. Hier vertelde hij vol passie over zijn boeken en maakte mij erg nieuwsgierig. Mijn jongste zoon was een poos geleden erg bezig met geesten oproepen en daarom trok het boek “Kwade geest” mij erg aan. Misschien zou ik hem zelfs aan het lezen krijgen met dit boek? Helaas is dit niet het geval maar ik heb enorm genoten van dit boek. Het verhaal begint en sleurt je direct mee in alle gebeurtenissen. Je krijgt nauwelijks adempauze want het een na het ander gebeurt en de ellende volgt zich in rap tempo op. Zoals op de cover staat beschreven: Goor, gruwelijk en grappig! Hier is geen woord teveel geschreven. Het leest makkelijk weg en na het lezen laat je het wel uit je hoofd om een Quijabord te gebruiken. Dit debuutboek is erg beeldend geschreven en vraagt wat mij betreft zeker naar meer.
Daarom geef ik ruim 3,5 ***(*) sterren voor dit boek.
Ik wil Mark van Dijk heel erg bedanken dat ik dit boek heb mogen lezen in ruil voor een (h)eerlijke recensie.

Meer recensies van Brigitta Dielman-Bleeker