Oud spelletje in nieuw jasje

Rachel Klein haar dochter Kylie wordt op klaarlichte dag ontvoerd wanneer zij op weg is naar school. Wanneer Rachel gebeld wordt door de ontvoerster van Kylie begint een ware nachtmerrie. Geen politie en niemand mag het weten. Rachel is onderdeel geworden van een ketting. Deze ketting kwelt je en maakt dat je vervolgens deelgenoot van de kwelling van anderen wordt. De ketting beheerst je leven en er is geen ontkomen aan. De bedenkers van de ketting hebben een ingenieus plan gemaakt waardoor zij willekeurige ouders verantwoordelijk maken voor het leed van anderen. Geen keus anders gaat jouw kind eraan…. Maar dan kennen ze Rachel nog niet.

Het boek heeft een zeer vlotte leesstijl, het leest makkelijk weg. De briefketting van vroeger in een nieuw jasje, een heel gevaarlijk spel waarbij nergens voor terug gedeinsd wordt, ontvoering, losgeld, en zelfs moord zijn niet ondenkbaar. En je moet door anders zie je je kind niet meer terug. Rachel is een echte moeder die alles voor haar kind doet en waarmee je meeleeft tot het einde. Krachten waar je het bestaan niet weet steken de kop op. Schuldgevoelens nemen een loopje met je. Door dit boek ga je ook heel anders denken over “social media”. Je zou er bang van worden. En tegelijkertijd zo begrijpelijk.
Wel een minpuntje van dit verhaal is dat het zo voorspelbaar is, ik had hier zeker meer van verwacht qua diepgang en daarmee was het boek ook niet zo spannend als ik gehoopt had. Daarom geef ik 3,5 **** sterren voor dit toch erg mooie boek.

Meer recensies van Brigitta Dielman-Bleeker