Acceptatie van (micro)trauma in ons leven

Acceptatie van (micro)trauma in ons leven. Vanuit nieuwe inzichten wordt het onderwerp trauma beschreven. Met wetenschappelijke onderbouwing wordt uitgelegd wat de oorsprong van trauma is. Hoe het ontstaat en de gevolgen ervan. Door trauma ontwikkelt men gedragspatronen en deze patronen kunnen grote gevolgen hebben. Tot slot worden er ook tips en tops gegeven over hoe hiermee om te gaan. Dit boek is op een heldere, opbouwende en toegankelijke manier beschreven met duidelijke voorbeelden.
Trauma, iedereen heeft! Trauma wordt doorgegeven van generatie op generatie. Door bewustwording kan men er op een andere manier naar gaan kijken en als je het eenmaal ziet kun je het niet meer negeren. Het boek raakt me enorm. Het maakt me bewust van mijn eigen “zijn” en hierdoor leer ik mezelf steeds beter kennen waardoor ik er op een andere (lees betere) manier kan zijn als coach. Immers als je je eigen pijnpunten kent kun je een betere luisteraar zijn. Door trauma bij jezelf te herkennen kun je mogelijk ook steeds beter trauma bij de ander herkennen en dit boek kan hierbij helpen. De visie van beide schrijfsters zou iedereen moeten horen en toe moeten gaan passen. Het is een nieuwe manier van hulpverlenen en geeft veel steun zonder beschuldigend te zijn. Het geeft hoop….
Dit boek maakt diepe indruk en heeft me flink ondersteboven gehaald maar ook sterker dan ooit!

Meer recensies van Brigitta Dielman-Bleeker