Lekkurrrrrrr

Emily Castelain schrijft boeken onder naam van Penelope Jones. In 2017 won zij de Nederlandse Literatuurprijs voor haar boek “Koningin zonder kasteel”. Echter na het overlijden van haar dochtertje Claire en ook haar man Kasper stort zij volledig in. Wanneer zij van Finley Gallacher van de uitgeverij Red Light House de uitnodiging krijgt om naar de Schotse Hooglanden te komen en het levensverhaal van Megan Kerr, de laatste heks van Durness, te beschrijven moet zij lang nadenken. Zij besluit uiteindelijk om toch te gaan en wordt warm ontvangen door Finley, zijn vrouw Anne en “mom”. Maar al snel vinden er bizarre gebeurtenissen plaats en verandert het leven van Emily in een hel. Is de Heks van Durness nog steeds bezig of zijn er andere krachten van iemand die Emily haar verleden kent in het spel?

Het verhaal komt maar erg traag op gang. We leren Emily goed kennen en ook het verhaal van haar dochtertje met vriendje Pepijn is emotioneel. Wanneer Emily eenmaal in Schotland is neemt de spanning toe en komt het einde als een ware climax. Spanning en emotie volgen elkaar in rap tempo op. Geweldig… en kippenvel! Ik ben na mijn 2e boek van Johnny Bollé echt fan.

Ik bedank Uitgeverij LetterRijn voor het mogen lezen van dit geweldige boek, ik heb ervan genoten!

Meer recensies van Brigitta Dielman-Bleeker