Achteraf kijk je een koe in zijn kont.

Rechercheur Sanne Philips komt in het 6e deel van de VT-reeks in actie wanneer in Hoorn Elaro Martino gevonden wordt van wie beide benen vanaf de knie zijn geamputeerd. Het is in zijn slaap gebeurd en hij heeft helemaal niets gemerkt. De man leeft nog maar heeft geen idee wie hem dit leed aangedaan heeft. Dan blijkt er al eerder een slachtoffer in Zaandam te zijn gevonden met dezelfde afschuwelijke verminking. Volgen er nog meer slachtoffers? Alsof dit nog niet genoeg is wordt er ook nog een moord gepleegd. Hierbij verliest de 39-jarige Isa Laan op een gruwelijke wijze het leven. Sanne en Luca moeten met volle kracht vooruit om deze zaken op te lossen. Bijgestaan door Will de Jager, met wie Sanne inmiddels samenwoont. Will vertrouwt Sanne volledig en geeft toestemming om de zelfmoord van zijn vrouw Elize na 15 jaar te onderzoeken. In deze zoektocht ontdekt Sanne meer geheimen dan haar lief is en de gevolgen hiervan raken vele levens.

Melissa Skaye geeft in dit 6e deel van de VT-reeks een diepe inkijk in de levens van Sanne en Will. De levens van alle betrokkenen worden verder uitgediept. Er wordt op een mooie manier terug verwezen naar eerdere delen van de reeks waardoor ik snel weer op de hoogte was en door kon lezen. Hiermee is het boek ook zeker toegankelijk voor lezers die nog niet bekend zijn met eerdere VT-delen. Het verhaal wordt heel beeldend omschreven waardoor ik er snel middenin zat. Korte hoofdstukken, snelle acties en een hele goede verhaallijn. Even werd ik afgeleid door het dagboek van Will waardoor de aandacht afliep van de zaken waar Sanne mee bezig was maar uiteindelijk komt alles heel mooi bij elkaar en klopt het weer. Meesterlijk ontpopt zich een verhaal tussen de moord en amputaties door. Het is een rollercoaster van emoties. Heel knap hoe Melissa groeit in deze serie en vooral ook nu weer triggert ze me om volgende delen te willen lezen. Ik wil gewoon meer weten, lezen en ontdekken.
Daarom geef ik 5 ***** sterren voor dit boek.
Ik wil Uitgeverij LetterRijn heel erg bedanken dat ik dit mooie boek heb mogen lezen voor de blogtour “Verzwegen Trauma”.

Meer recensies van Brigitta Dielman-Bleeker