Vallen en opstaan.

Buig tegenslag om in succes. Dit is een autobiografisch boek van Frank Krake, Het boek is echter geen zelfhulpboek maar een boek vol levenslessen en handvaten voor persoonlijk advies en succes. Een zeer sprekend en verhalend boek over wat Frank meemaakt, beginnend met een heftige gevangenneming door een knipmes. Hier krijgt men wijze lessen waarmee je praktisch aan de slag kunt. Achterin het boek is ook plaats voor aantekeningen zodat je zelf kunt opschrijven wat voor jou belangrijk is en waar je aan wilt werken. Frank werkt zich op tot directeur bij Unimeta, een fabriek in tuinstoelen in Enschede. Van hieruit neemt hij je mee in zijn verhaal met de nodige zelfspot. Met veel ups en downs, tot faillissement aan toe neemt Frank je mee en laat hij zien dat je zelf keuzes kan maken zodat je verder kunt. Met behulp van zijn vrouw en kinderen redt hij het om toch overeind te blijven. Zijn vertrouwen in zichzelf en zijn medewerkers maken dat hij door blijft gaan. Niet bij de pakken neer gaan zitten maar doorpakken. Uiteindelijk is Frank eigenaar geworden van Uitgeverij Achtbaan en dit geeft hem de mogelijkheid om zo zijn verhalen op papier te zetten wat hem dan ook heel goed afgaat. Ik heb het boek met veel plezier gelezen en maakt dat de wereld niet alleen maar zwart/wit is. Ben ook nieuwsgierig geworden naar zijn boeken boeken. Echt een aanrader.

Ik bedank Uitgeverij Achtbaan, Samenlezenisleuker en Frank Krake dat ik dit boek mocht lezen, ik heb ervan genoten! ****

Meer recensies van Brigitta Dielman-Bleeker