Even doorkomen maar daarna een geweldig verhaal.

Judith en Martijn Verhoef zijn getrouwd maar hun huwelijk is uitgeblust. Martijn heeft al meer dan een jaar een verhouding met Kim en zij ontmoeten elkaar in hotel Nuland, altijd in kamer 305. Kim is getrouwd met Simon maar ook dit huwelijk is gedoemd te mislukken. Dan hebben we nog verpleegkundige Eva, zij heeft in haar jeugd veel trauma gekend en moet leren hiermee om te gaan.
Wanneer Kim tijdens een date met Martijn een levenloze vrouw aantreft in de kamer van hun geheime ontmoetingsplek, begint de ellende. Waar is Martijn? Waarom komt hij niet opdagen? Kim neemt een besluit met verregaande gevolgen. En dan ontmoet zij Eva. Al snel blijkt dat de twee vrouwen iets samen uit te zoeken hebben. Hoe kan wantrouwen toch tot een oplossing leiden? Wat is waarheid? En er staan levens op het spel dus er moet nu gehandeld worden.

Persoonlijk houd ik niet zo van ik-boeken. Dit boek begint elk hoofdstuk met een ik-persoon maar dan vanuit de verschillende hoofdpersonen (Eva, Kim en Martijn) en de dader. Dit was in het begin erg verwarrend en ik moest mij enorm concentreren om de draad niet kwijt te raken. Eenmaal gewend leerde ik de personen goed kennen en blijkt er een spannend verhaal te ontpoppen dat geweldig in elkaar zit. Veel diepgang van de personages. Een mooie verhaallijn, met een actueel maar ook eeuwenoude onderwerpen. Een erg goed bedacht plot en tot slot nog een ontzettend “nare” laatste ontmoeting maakt dat het verhaal met een enorme hersenkraker eindigt. Heel knap gedaan.
Daarom geef ik ruim 3,5 ***(*) sterren voor dit boek.
Ik wil Thrillzone heel erg bedanken dat ik dit boek heb mogen lezen voor de Leesclub “Kamer 305”.

Meer recensies van Brigitta Dielman-Bleeker