Vroeg boek over homo/biseksualiteit en identiteit

Dolf Wagenaar 15 oktober 2019
3,5 sterren. Ik vond dit boek bij vlagen heel erg mooi, zeker qua stijl, en bepaalde passages ook inhoudelijk. Het verhaal vond ik echter niet heel origineel of verrassend (semi-verborgen homocultuur in de grote steden) en het interne gevecht van de hoofdpersoon rond zijn seksuele geaardheid had wat sterker gekund. Maar misschien kan de bespreking op de leesclub mij overtuigen er 4 sterren van te maken. In elk geval was het zeker geen slecht boek!
Overigens is het een heel ander boek dan 'Go Tell It on the Mountain' van Baldwin, dat ik eerder gelezen heb, dus in die zin was het ook verrassend.
Update: na de leesclubbijeenkomst werd mij wel duidelijk dat als je het boek meer in z'n tijd ziet, het toch echt wel origineel is. De leesclubleden vonden het allemaal een sterk boek.

Meer recensies van Dolf Wagenaar