Dit boek moet gelezen worden!

Ik kende het familiedrama dat zich een aantal jaar geleden in Zoetermeer heeft afgespeeld niet. Hierdoor was ik erg nieuwsgierig wat er gebeurd was.

In het begin vond ik het een apart boek omdat het boek meer een interview leek en het ook zo geschreven is. Echter hoe verder ik in het boek kwam, hoe meer ik de verhaallijn begon te waarderen. Fijen is met alle betrokkenen in gesprek gegaan. Of het nu om de ouders van Claudia, haar beste vriendin of de betrokken politieagenten gaat. Iedereen komt aan het woord en dit maakt ‘Het familiedrama van Zoetermeer’ uniek.

Wat ik bij veel, van dit soort, boeken jammer vind, is dat het vaak vanuit één persoon geschreven is. Wat vindt die persoon ergens van, wat is zijn gevoel en hoe gaat hij er mee om. Dit is in dit boek totaal anders doordat er zoveel verschillende personen aan het woord komen. Dit geeft een goed totaal beeld en laat goed zien wat dit drama met de betrokken personen doet. Ik heb sommige momenten echt met de vertellers te doen gehad. Wat hebben deze mensen mee moeten maken. Dit wens je niemand toe.

Persoonlijk kende ik de schrijfstijl van Fijen niet. Maar hij heeft een aangename en open schrijfstijl. De hoofdstukken zijn van een fijne lengte en hij heeft nergens moeilijke woorden gebruikt.

Ik ben blij dat ik dit boek tegenkwam in onze eigen minibieb en dat ik de mogelijkheid heb gehad om dit verhaal te lezen. Dit is een verhaal wat gelezen moet worden.

Meer recensies van Bryan van De Koukleumpjes