Wat een toffe thriller!

Lara de Bondt is een coldcaserechercheur die voor een uitdaging staat: vijfendertig jaar geleden verdween de toen zeventienjarige Helena spoorloos. Sindsdien heeft niemand meer iets van deze tiener gehoord. Lara wil antwoorden en is vastbesloten om zoveel jaar later te achterhalen wat er gebeurd is. Omdat ze nergens informatie los krijgt besluit ze de hulp in te roepen van misdaadjournalist Vincent Kuipers. Zouden ze deze zaak samen op kunnen lossen?

Chantal van Mierlo is eindelijk terug met een nieuwe serie. Een echt feest voor mij, aangezien ik haar serie met gedragsdeskundige Julia Menken in de hoofdrol echt verslonden heb. ‘Verborgen verleden’ is de gloednieuwe serie met Vincent Kuipers & Lara de Bondt in de hoofdrol.

Wat tijdens het lezen al snel duidelijk wordt is dat Van Mierlo er wederom in geslaagd is om sterke personages neer te zetten. Lara is coldcaserechercheur en Vince is een misdaadjournalist, die momenteel, bij de krant waar hij werkt, op non-actief is gesteld. Wat mij betreft hebben ze beiden beroepen die enorm goed samengaan in een thriller. Daarbij is het verhaal met erg veel vaart geschreven.

Wat betreft de ontknoping: ik had verschillende gegadigden voor ogen, echter deze ontknoping zag ik niet aankomen. Vooral de manier ‘waarop’, vond ik erg goed bedacht en was ik zelf totaal niet opgekomen. Maar daarom ben ik ook een lezer en geen auteur.

Kortom, ‘Verborgen verleden’ is een goed uitgewerkte thriller van eigen bodem met echt aanvoelende personages, waar je, als lezer, een echte band mee opbouwt. Een mustread voor de liefhebber van het Nederlandse thrillergenre. Laat deel 2 maar komen!

Dit boek ontvingen wij van Uitgeverij Volt als recensie-exemplaar. Dit beïnvloedt onze mening niet.

Meer recensies van Bryan van De Koukleumpjes