Geknipt voor elkaar

Wij wisten al een tijdje dat Mienke met een verhaal bezig was dat zich in Maastricht af zou spelen. Aangezien wij zelf uit Limburg komen én wij vrij regelmatig in Maastricht komen, waren wij erg nieuwsgierig naar dit verhaal. Nadat Veronique dit boek gelezen had, kon ik natuurlijk niet achterblijven.

Lara en Boyd, zijn vrienden voor het leven. Ze hebben al, vanaf dat ze op de kappersopleiding zaten, één grote wens: Samen een eigen kappersketen opzetten. Als ze helemaal klaar zijn met hun autoritaire baas Jules, besluiten ze dat het nu de juiste tijd is om hun grote droom te verwezenlijken.

Zo snel Jules iets van hun plannen opvangt stelt hij alles in het werk om hier een stokje voor te steken. Want het kan toch niet dat er nog een kapsalon in Maastricht erbij komt!

Voor mij was het een heel herkenbaar verhaal. Van de ene kant omdat ik opgegroeid ben in een kapperszaak, aan de andere kant omdat wij met enige regelmaat in Maastricht komen. Het verhaal is leuk, vlot en met humor geschreven. Wat ik een extra toegevoegde waarde vind zijn de Maastrichtse woordjes die Mienke her en der in het verhaal gebruikt heeft. Erg leuk en wat mij betreft maakt dit het verhaal compleet.

De scènes tussen Lara en fietsenmaker Thijs vind ik misschien nog wel de leukste. Zo leuk om te zien hoe ze om elkaar heendraaien en uiteindelijk, nadat ze het zelf niet in de gaten hebben, hoe leuk ze elkaar vinden, toch bij elkaar komen.

‘Geknipt voor elkaar’ is een enorme leuke feelgood die zich in Limburg afspeelt. Niet alleen leuk als je in Limburg woont. Maar ook, als je ooit in Maastricht bent geweest, erg herkenbaar. Neem nu het Vrijthof of het Onze Lieve Vrouwenplein. Wie kent het niet? Hierdoor is Mienke erin geslaagd om een herkenbare feelgood te schrijven.

Meer recensies van Bryan van De Koukleumpjes