Bij hoog en laag

Eerder las ik De Takkenthee-serie van Jacodine en die kon ik echt niet aan de kant leggen, daarom was ik enorm nieuwsgierig naar ‘Bij hoog en laag’, van haar hand.

Mare heeft een moeilijke periode achter de rug en daarom heeft ze besloten om kerstmis door te brengen in het huisje van haar opa en oma in Zeeland. Als ze na een wandeling terecht komt bij de strandtent waar ze vroeger, als klein kind, altijd kwam, ontmoet ze de leuke en charmante Boris, die de kok van de strandtent is. Hij is een man van weinig woorden, maar hoe meer Mare over hem te weten komt, hoe meer duidelijk wordt dat Boris een bijzonder verhaal met zich meedraagt.

Jacodine heeft weer een echt feelgoodverhaal weten te schrijven. Een verhaal wat een lach én een traan bij mij oproept. Dit komt mede doordat ze de personages een goed gevuld rugzakje mee heeft gegeven. Dit maakt de personages levensecht.

Ondanks dat ik momenteel een stuk minder lees, kon ik het verhaal maar moeilijk aan de kant leggen en op een bepaald moment had ik het gevoel dat ik zelf aanwezig was op het strand van Zoutelande.

Zoek je een luchtig feelgoodverhaal met diepgang? Dan kan ik dit verhaal alleen maar aanbevelen. Ik ben in ieder geval fan van de feelgoods van Jacodine.

Meer recensies van Bryan van De Koukleumpjes