Gebroken zielen

Omdat ik ‘Gebroken stemmen’, het eerste deel in de Gebroken-serie, van Lotte Leenaerts, enorm goed vond, was ik uiteraard erg nieuwsgierig naar dit vervolg.

In ‘Gebroken zielen’ volgen wij Margot. Haar leven krijg langzaam weer een beetje kleur na haar relatie met een seriemoordenaar. Ze heeft eindelijk een leuke stageplek gevonden op de spoedeisende hulp van een ziekenhuis en ziet het leven weer zonnig voor zich. Maar als er een meisje met een blauw oog binnen wordt gebracht, heeft Margot het gevoel dat hier meer aan de hand is. Vooral nadat de moeder van haar patiënt, een belangrijke minister, vermoord wordt aangetroffen. Wat is hier aan de hand en wat is de connectie?

Leenaerts weet meteen een beklemmende sfeer neer te zetten en laat mij echt op het puntje van mijn stoel zitten. Ik wil weten wat hier aan de hand is. Samen met patholoog Oliver, rechercheurs David en Lina én voormalig gerechtspychologe Jade, gaat niet alleen Margot, maar ook ik, als lezer, op onderzoek uit.

Ondanks het boeiende begin van het verhaal, merkte ik dat ik meerde keren de draad van het verhaal kwijt raakte. Dit vond ik erg jammer aangezien ik het eerste deel ‘Gebroken stemmen’ met enorm veel plezier heb gelezen, echter om de een of andere manier paste dit tweede deel er, voor mijn gevoel, niet bij. Erg jammer. Er zullen vast veel lezers zijn die erg enthousiast zijn over dit vervolg. Helaas hoor ik hier niet bij.

Dit boek ontvingen wij van Pelckmans in ruil voor een recensie. Dit beïnvloedt onze mening niet.

Meer recensies van Bryan van De Koukleumpjes