Een nieuw begin

Voor mij was dit de eerste kennismaking met de verhalen van Ellie Dean. Ik kende ze natuurlijk wel van naam, aangezien Veronique groot fan is van deze auteur. Daarom wilde ik het toch graag eens proberen, om te kijken of dit iets voor mij was. Normaal gesproken lees ik geen boeken waar oorlog een rol in speelt. Maar Dean heeft mij weten over te halen. In de toekomst ga ik vaker dit soort verhalen lezen.

Persoonlijk weet ik niet veel over de oorlog, daarom was ik altijd een beetje huiverig om dit soort verhalen te lezen. Echter merkte ik, toen ik begon met lezen, dat dit onderwerp niet op de voorgrond stond. Zeker gebeuren er bombardementen en voel je gewoon de angst die Peggy en de andere bewoners van Cliffehaven.

Wat ik erg mooi vond om te lezen is wat voor groot hart hoofdpersonage Peggy heeft die, in haar pension Beach View House, iedereen die het nodig heeft, een onderdak biedt.

Dean weet het verhaal zo te schrijven dat je als lezer echt geboeid blijft. Dit zorgde er dan ook voor dat ik het verhaal in sneltreinvaart las en ik het jammer vond toen het verhaal uit was.

Omdat dit verhaal ook te luisteren is via Kobo Plus, kon ik het tegelijkertijd lezen en luisteren. Op deze manier kwam het verhaal nog meer binnen.

Ik ben erg benieuwd naar het vervolg en één ding is zeker, Ver van huis, het tweede deel in deze serie, ga ik binnenkort ook lezen.

Meer recensies van Bryan van De Koukleumpjes