Top thrillerdebuut.

Dit is niet mijn eerste kennismaking met Marleen Hartog. In het verleden las ik al haar boek ‘Anders wonen‘. Dus ik kende de schrijfstijl van Marleen al een beetje, echter, een thriller schrijven is toch net even iets anders. Ik was dus erg nieuwsgierig hoe dit zou uitpakken.

Ik merkte, toen ik begon te lezen, dat ik direct gegrepen werd door het verhaal. De proloog was meteen spannend en hierdoor was ik direct aan het verhaal gekluisterd. Ik merkte wel dat ik op een bepaald moment een beetje moeite had om de verschillende personages uit elkaar te houden. Echter hoe verder ik in het boek kwam, hoe beter dit lukte en hoe duidelijker de verbanden werden tussen de verschillende personages. Hartog weet de spanning goed in het verhaal te houden. De gebeurtenissen volgen zich in snel tempo op en hierdoor behoudt het verhaal ook zijn vaart. Op het einde gebeuren er bepaalde dingen die ik totaal niet zag aankomen. Ik ben dan ook blij verrast door dit thrillerdebuut!

Wat mij betreft heeft Hartog zich met ‘Skoftig’ bewezen dat ze een goede thriller kan schrijven en is Nederland weer een thrillerauteur rijker. Ik kijk dan ook uit naar haar volgende thriller ‘Spiegeleffect’ die ze aankondigt op de laatste pagina van haar debuut.

Meer recensies van Bryan van De Koukleumpjes