Spanning, beeldend, top

deleesfanaat 15 april 2022
Ik ga al meteen met de deur in huis vallen. Het eerste boek over Trisylia is één van de beste fantasyboeken die ik de laatste tijd gelezen heb. Ik begon met lezen en was helemaal weg van het boek. Het leest bijzonder vlot. Het boek zit niet vol met gigantisch lange beschrijvingen (die je soms wel in andere fantasyboeken terug vindt) waardoor het tempo ook hoog blijft. De schrijfstijl is ook beeldend genoeg om je echt in het verhaal te kunnen inleven. De verhaallijn is goed uitgedacht. De opbouw van het plot is sterk en zorgt er voor dat de spanning hoog blijft. Minder punt is misschien wel de uitwerking van de personages. Deze blijven eerder vlak en zijn niet tot in de diepte uitgewerkt. Je leert ze niet door en door kennen. Ik ervaarde dit wel niet als storend.

Als je een fantasylezer bent dan raad ik dit boek ten zeerste aan! Steven van den Berg heeft een knappe wereld uitgedacht waarin hij je met zijn vlotte pen volledig in meetrekt. Benieuwd naar het vervolg!

Meer recensies van deleesfanaat