Geen doordeweekse thriller, hier is over nagedacht

deleesfanaat 19 november 2021
In Oude Wonden leren we Adam kennen. Adam is een jonge twintiger die werkt als escort. Dagelijks spreekt hij af met klanten. Zo ook met een zekere Lybeer. In hun verdere contacten heeft Adam een vermoeden dat Lybeer zich met louche, criminele zaken bezig houdt. Daar komt ook nog eens bovenop dat Adams moeder plotseling om het leven komt door een aanrijding met vluchtmisdrijf. Bij het leegmaken van haar huis ontdekt Adam liefdesbrieven die mogelijks van zijn biologische vader kunnen zijn. Deze zaken houdt het leven van Adam in de ban.

Toen ik het boek ontving was ik meteen heel erg benieuwd. Het heeft niet lang geduurd voor ik dan ook aan het boek begon. Het werd beloond. Al snel word je meegezogen in de dubbele zoektocht van Adam. Je krijgt een volledig beeld van Adam, zijn denken en zijn doen, waardoor je helemaal mee bent in het verhaal. Je begrijpt zijn twijfels, zijn boosheid… Stap voor stap ontdekt Adam steeds meer. De spanning wordt zeer goed opgebouwd. Verwacht bij dit boek wel geen razend spannende actiescènes met veel geweld en gedoe. Die zijn er niet maar ik vond dit meer dan ok. Het verhaal heeft dit niet nodig. Er is spanning genoeg. De banden tussen de verschillende personages zijn ook bijzonder goed uitgewerkt waardoor het niet leest aan een gewone “doordeweekse” thriller. Hier is over nagedacht. Je wil lezen en blijven lezen.

Meer recensies van deleesfanaat