Meer dan een thriller alleen!

Carla Heskes 20 augustus 2019
Kim van Rijns leven stort in als haar vriend Karel van der Zee banden blijkt te hebben met de Amsterdamse onderwereld. Hij wil gaan getuigen en noodgedwongen gaan zij het getuigenbeschermingsprogramma in omdat ze hun leven niet meer zeker zijn.

Joyce Vermeer geniet van een luxe leventje, ze is getrouwd met Leonard Vermeer, een succesvol advocaat, woont in een penthouse en is zwanger. Dit overigens wel tegen de wens van haar man in. Hij eist een abortus.

Er volgt een moordaanslag voor het penthouse van Joyce en Leonard. Leonard vertoont erg veel gelijkenissen met Karel van der Zee. Is hij slachtoffer geworden van een vergismoord, of is er meer aan de hand?

Een vlot geschreven thriller, leest makkelijk weg en voor je het weet ben je al halverwege het boek. Aan het begin is het wel even opletten geblazen. Er komen veel personages voorbij, de hoofdstukken zijn geschreven uit diverse perspectieven en er wordt geschakeld tussen heden en verleden. Gedurende het verhaal komen er allerlei vragen bij je naar boven.

Uiteindelijk krijg je als lezer antwoordt op bijna al je vragen en wordt er heel veel duidelijk. De diverse verhaallijnen komen heel mooi samen. Naast een thriller is het ook een familieverhaal met hele serieuze onderwerpen. Rouw, verlies en misbruik komen aan bod.

Als fervent thrillerlezer was het plot misschien een tikkeltje voorspelbaar, maar ik ga zeker meer boeken lezen van Heleen van der Kemp!

Meer recensies van Carla Heskes