Je gaat lang met de stroom mee totdat je je wilt verzetten tegen de onderstroom aan het einde!

Carla Kooijman 14 april 2024
Onderstroom

Na de afschuwelijke dood van haar jongste dochter Insa is het leven van Hester compleet overhoop gegooid en heeft ze nog maar weinig levenslust. Haar huwelijk is voorbij en haar zeilschool zit in zwaar weer. De reden dat Hester haar bed nog uit komt is omdat ze nog twee andere kinderen heeft. Nu, twee jaar na de dood van Insa, krabbelt Hester weer heel langzaam op en haar zeilschool is voor het eerst ook weer volgeboekt. Timo, misschien wel de beste vriend van Insa, en zijn vader zijn deze zomer ook weer van de partij! Hester geniet ook weer van haar werk in de zeilschool en samen met de rest van het team lopen de zeillessen goed en is het gezellig.

Maar als er vervolgens een meisje in de buurt dood wordt gevonden, en er nog een tweede meisje zwaar gewond raakt, slaat dat in als een bom bij Hester. Wat gebeurt hier allemaal? En waarom? Heeft dit allemaal ook iets te maken met Insa en de moord op haar twee jaar geleden? Is dezelfde moordenaar weer actief? Hester vraagt zich serieus af of de moordenaar is teruggekeerd, dan zou het één van haar cursisten kunnen zijn, of bevindt de moordenaar zich al die tijd al in haar buurt?

Linda start het boek prachtig! Al gaat het om een gruwelijke beschrijving, het is pakkend geschreven en je wordt er meteen nieuwsgierig van.

Die nieuwsgierigheid houd ik het hele boek door! Elke keer krijg je een kruimel en heb je geen idee of je hier iets mee moet of kan. Linda houdt haar kaarten echt heel lang voor de borst en pas op het einde geeft ze alles bloot. Ik had het serieus niet aan zien komen, en eigenlijk kon dat ook niet. Als je het boek dichtslaat snap je misschien ook mijn kop boven de recensie, die ik natuurlijk niet kan verklaren i.v.m. spoilers. Stiekem ben ik benieuwd of Linda gaandeweg tot dit plot kwam, of dat het al op voorhand bedacht was. Pfff, je zal in de schoenen van Hester staan….

Linda Jansma heeft weer een meer dan heerlijk leesbare thriller geschreven en De Crime Compagnie heeft weer een prachtige cover met dito boekblok uitgebracht! Heel fijn om te lezen en prachtig om te zien! #Aanrader! #Mustread!

Meer recensies van Carla Kooijman