Afgeschreven een heerlijke thriller waar fictie en werkelijkheid versmelten en de twist tweeledig is!

Carla Kooijman 21 januari 2024
Afgeschreven

Sasja Winters is thriller auteur en bekend van de populaire Maasstadmoorden-reeks.

Alleen ging het een poosje niet zo best met Sasja. Ze voelde te veel druk van zowel haar lezerspubliek als van haar uitgever. Zoveel druk dat ze de serie nogal definitief beëindigde waardoor ze er nog een berg kritiek bij kreeg! Ze was er definitief klaar mee toen bleek dat het zo slecht met haar ging dat ze moest worden opgenomen in een kliniek. Gelukkig krabbelde ze overeind en kon ze de zorg voor haar kinderen weer op zich nemen en kon ze ook weer normaal met haar ex-man door één deur. Alles lijkt dus steeds beter te gaan…. Totdat de politie voor haar deur staat! Er is een jonge vrouw op gruwelijke wijze vermoord. De manier waarop komt overeen met een moord uit één van haar boeken. De boodschap van de moordenaar is duidelijk: Sasja moet haar serie voltooien anders zullen er meer slachtoffers vallen!

Afgeschreven start met een korte gedachtegang van Copycat, een gedachtegang die weinig te raden laat…lekkere start!

De proloog geeft in het kort weer hoe Sasja er vier jaar geleden mentaal voorstond en hoe ze besloot de Maasstad-serie te beëindigen. Deze proloog eindigt met een heerlijke teaser!

Vervolgens worden we meegenomen in het huidige leven van Sasja en de ontwikkelingen rondom de moordzaak. Dit laatste ook door de ogen van rechercheur Martin van Vliet en zijn collega Jolanda Klimroos. De hoofdstukken worden vanuit het perspectief van verschillende personages afgewisseld en Angelique weet de hoofdstukken vaak zo af te ronden dat je wel verder moet lezen. Het houdt de vaart er aardig in! Tussen de regels door lees je ook wel dat er persoonlijke ervaringen mee spelen in dit boek. Daar doet Angelique naderhand ook nog een boekje over open. Best wel heftig eigenlijk! Maar het lijkt duidelijk dat het weer goed is gekomen. Daarbij blijkt het hoofdpersonage ook nog eens werkelijk tot leven zijn gekomen! Spreek ik in raadsels? Als je het boek gelezen hebt weet je waar ik het over heb!

Niet alleen is dit boek heerlijk om te lezen en is het voorzien van een prachtige cover; het geeft ook een stukje persoonlijkheid weer en de kracht die nodig was om dit boek af te schrijven! Gelukkig is Sasja, je alter ego, niet afgeschreven! #Heerlijke aanrader! #Fijne mustread!

Meer recensies van Carla Kooijman