Bloedstollend, ongekend wreed, maar wat spannend en heerlijk om te lezen! ♥ it!

Carla Kooijman 18 februari 2024
Chris Carter behoort, voor mij, bij een rijtje van auteurs waarvan ik van tevoren niet hoef te weten waar het over gaat, om te weten dat ik het boek moet gaan lezen!! Ik weet namelijk al dat ik weer aan het verhaal vastgeklonken zal zitten totdat ik het boek uitgelezen zal hebben…. Nou ook dit keer ben ik niet teleurgesteld! Wow, wat een gruwel in het hoofd van de dader!

Eén voor één.

Wanneer rechercheur Robert Hunter een anoniem en dwingend telefoontje krijgt met de mededeling op zijn computer een specifieke website te openen is er geen weg meer terug. Hij en zijn collega Garcia, die meekijkt, belanden in een soort freakshow waarvan ze zouden willen dat het allemaal fake was. Hunter moet een keuze maken die niet te doen is. Toch moet het. Dit heeft verregaande consequenties voor het slachtoffer die niet te overzien waren. Het blijft niet bij één slachtoffer. Hunter krijgt meer telefoontjes en telkens moet hij toekijken. Maar nu kunnen er veel meer mensen meekijken en liggen de keuzes in hun handen. Een vreselijke en gruwelijke moorddadige live-realityshow waarin iedereen mee kan beslissen over welke dood het slachtoffer moet ondergaan. Dit klinkt gruwelijk niet waar? Ik kan jullie verzekeren, dat is het ook! Zo gruwelijk, dat je af en toe twijfelt over de mentale staat van de auteur. Als je zijn achtergrond kent, hij bestudeerde als forensisch psycholoog het gedrag van criminelen, dan hoop je maar dat zijn inspiratie daar vandaan komt!

Hierboven gaf ik al aan dat ik niet teleurgesteld werd in mijn verwachting van Eén voor één. Chris Carter start meteen spannend en weet de aandacht optimaal vast te houden, tot het definitieve einde. Spanning ten top! Werkelijk een moeizaam weg te leggen boek!! Een thriller zoals ik ze graag lees! Met nadruk op lezen! Ik ben ongeschikt om dit soort boeken te luisteren is ooit gebleken! Daar kan ik op de één of andere manier niet tegen! Nu is het echt niet zo dat ik alleen maar thrillers wil lezen die zo gruwelijk zijn! Gelukkig zijn er zoveel soorten thrillers dat er in dit genre genoeg afwisseling is. Maar ik kan oprecht blij worden als ik zie dat Chris Carter weer een nieuw boek heeft uitgebracht. Dan verheug ik me al op de Nederlandse vertaling, die dit keer wederom door Henske Marsman is gedaan. Helaas zal ik nu weer even moeten wachten!

Eén voor één, een echte aanrader, een heuse Mustread, zoals ook de andere delen in deze serie zijn. Misschien niet voor iedereen geschikt, maar oh zo spannend! Gruwelijk Goed!

Meer recensies van Carla Kooijman