Huis vol leugens

07 december 2019
!In deze review komen spoilers en mijn ongezouten meningen in voor!
Review 65#

Had dit boek gewonnen (waar weet ik niet meer, denk de Vriendenloterij) en toen ik de achterkant las, wist ik meteen al dat ik dit boek nooit zelf gekocht zou hebben (ik hou namelijk niet van vreemdgaan verhalen.) Vind de voorkant niet bijzonder, plak er een bloem op en zie hier de voorkant van een boek.

Het verhaal:
De vijfenveertigjarige Neve leidt een ogenschijnlijk gelukkig leven, met haar echtgenoot en drie kinderen. Schijn bedriegt, want ze heeft een affaire met een getrouwde man. Ze spreken regelmatig af in zijn flat in Londen. Op een dag krijgt Neve een berichtje dat ze naar het appartement moet komen en ze treft daar haar minnaar dood aan; zijn schedel is ingeslagen. In paniek begaat ze een grote fout: ze maakt de plaats delict schoon, zodat het lijkt alsof ze er nooit geweest is. Ze wil niet dat haar affaire aan het licht komt. Maar daarna heeft ze geen keus: ze moet blijven liegen. Tegen haar gezin, haar collega's en haar vrienden. En dan blijkt dat iedereen wel iets te verbergen heeft…
!Spoiler alert!
Neve Connolly is getrouwd met Fletcher, moeder van Mabel, Rory en Connor en gaat vreemd met Saul. Maar wanneer ze haar minnaar Saul dood aantreft in zijn flat, raakt ze in paniek. Ze wil namelijk niet dat haar geheim uitkomt, maakt het plaats delict schoon en ontdoet de flat van al haar sporen. Na een paar dagen kan ze het niet meer geheimhouden en belt anoniem de politie. Het moordonderzoek gaat van start onder leiding van rechercheur Alastair Hitching, die voor Neve’s gevoel wel heel erg dichtbij komt. Tijdens het onderzoek komt Neve een aantal bijzondere dingen te weten, waaronder dat haar oud studievriendje Will Ziegler de moord op Saul heeft gepleegd om wraak te nemen op Neve vanwege het breken van zijn hart. Uiteindelijk speelt er een confrontatie tussen de 2 af in Saul’s flat en wordt Will vermoord door Mabel (die opeens opduikt.) Neve heeft de hele situatie onder controle, spelt de politie een verzonnen verhaal op waar ze in trappen en ze komt er weer mee weg.

Gelukkig had ik dit boek gewonnen, want anders was het zonde van het geld. Helaas wel mijn tijd en aandacht verloren aan dit boek.
Dit boek is gewoon niet realistisch. Het schoonmaken van het plaats delict, slechte leugens enz. In de werkelijkheid hadden ze binnen een paar dagen al op Neve’s deur geklopt.
Het boek is als een thriller bestempeld, maar het was zo slecht dat het voor mij meer een komedie werd. Grappige momenten: Het schoonmaken van het plaats delict, het steeds verplaatsen van de hamer, dat er steeds mensen over de vloer waren en hoe slecht Neve zichzelf probeerde te verdedigen tegenover de politie.
Vraag me af of de schrijvers überhaupt vooronderzoek hebben gedaan over moordzaken, want als dat wel zo is, is dat niet te merken.
In het verhaal vroeg Neve zich af wie er nou z’n spijkerbroeken strijkt, nou bij mij thuis is dat heel normaal hoor.

Conclusie:
Zonde van m’n tijd en aandacht.
Boek was onrealistisch.
Was meer een komedie dan een thriller.

Cheen

Meer recensies van