Lyona Rose - Hartenkind

Christiane schutte 09 februari 2024

Ik begin deze recensie met WAUW wat een prachtig boek.
Je leest in dit verhaal over Daan het pleegkind en dat hij 2 papa`s en 2 mama`s heeft en hoe hij en het pleeggezin hier mee omgaat. Dat hij de vragen die hij krijgt moeilijk vind om te beantwoorden maar ook dat hij zelf moeite mee heeft dat hij zijn echte ouders weinig ziet op zowel verwachte als onverwachte momenten. En dat zijn pleegouders hier zo fijn mee omgaan. En hoe onzeker hij soms is bijvoorbeeld als Mama Sara zwanger blijkt te zijn en hij zijn plaats niet meer zo goed weet.
Ik denk dat heel veel pleegkinderen echt wat aan dit boek kunnen hebben maar ook kinderen die omgaan met iemand die pleegkind is om het beter te snappen. Het is op een makkelijke en duidelijke manier geschreven zodat je echt begrijpt wat het is om pleegkind te zijn
Ik geef niet gauw een boek 5 sterren maar deze krijgt het zeker!
En mocht je nog twijfelen of dit boek iets is zeg ik meteen doen!

Meer recensies van Christiane schutte