he'j de kop kapot van Dimitri Woltjer

Christiane schutte 17 februari 2024
Dit boek is geschreven door Dimitiri en gaat over zijn eigen leven waarin hij NAH (niet aangeboren hersenschade) heeft. Maar ook verteld hij over meerdere soorten hersenschade die een mens kan hebben. Ik vond het vooral intressant om te lezen hoe het er in zijn leven aan toe ging. Hoeveel moeite hij heeft gedaan om te komen waar hij nu kwam en daar zoveel meer moeite voor heeft moeten doen dan heel veel andere mensen. Ook was het intressant om te lezen over verschillende hersenaandoeningen zoals bijvoorbeeld een Tia, beroerte enz. en wat voor effecten dit allemaal kan hebben. Maar ook wat er allemaal bij kijken komt bij een leven met hersenschade al dan aangeboren of niet aangeboren.
Als je iets meer wilt weten over dit onderwerp zal ik je zeker aanraden om dit boek te lezen. Wel had ik verwacht het vooral over Dimitri ging en wat minder over andere hersen aandoeningen. En vond ik de stukken over Dimitri zelf makkelijker te lezen.
Leuke bijkomstigheid ik kende het Roesinck al maar ook verschillende dingen in Nijmegen ken ik (zelf ook een tukker van oorsprong en woon nu ook in gelderland hoe toevallig)
Ik geef dit boek 4 sterren!

Meer recensies van Christiane schutte