Wat een heerlijke serie is dit!

Waar gaat het boek over:
Mia Krüger is terug op Hitra – het eiland dat ze ooit haar thuis noemde. Nu ze gestopt is bij de politie, is ze teruggekeerd naar het eiland om haar huis op te ruimen, zodat ze een nieuw leven kan beginnen.
Dan krijgt ze opeens bezoek van een jong meisje. Drie jaar geleden is er een jongen verdwenen, en het meisje vraagt Mia’s hulp om hem te vinden. Wanneer op Hitra het lichaam van een tiener wordt aangetroffen met de naam van de vermiste jongen in haar bloed geschreven, krijgt Munch in Oslo een telefoontje, en wordt het team weer herenigd…

Mijn mening:
Altijd als het alweer een tijdje geleden is dat je een voorgaand deel van een serie hebt gelezen, moet je bij een nieuw deel er weer even inkomen. Weer opnieuw een soort van kennismaken met de personages. Bij de ene serie gaat dat sneller dan bij de andere serie. Bij dit vijfde deel was ik vrij snel weer bekend met de hoofdpersonen, maar had ik wat langer nodig om aan de vele namen te wennen van alle personages die in dit boek voor komen. Maar gedurende het lezen leer je ze allemaal kennen.
Het verhaal zit goed en sterk in elkaar en pas op het eind vallen alle puzzelstukjes in elkaar.
Wat is dit toch een heerlijke serie! Van mij mogen er nog vele delen verschijnen.

Meer recensies van Christien Heinen